Lej en bar afslører spændende forskning inden for drukkultur

Som videnskabsinteresserede og ikke mindst formidlere af ditto er der næsten ikke den del af vores hverdagsliv, som vi ikke interesserer os for. Derfor har vi i dag valgt at se nærmere på fænomenet lej en bar for at undersøge, hvordan det egentlig forholder sig med danskernes alkoholvaner.

Hvis vi forholder os til diverse danske medier, får vi tit og ganske ofte tudet ørerne fulde med, hvor slem en drukkultur der hersker i det danske land, men kan det nu også passe? Det har vi sat os for at undersøge, og til det formål har vi blandt andet talt med folkene bag bar-mobil.dk, som netop er et at de firmaer, der til dagligt udlejer lej en bar til både private og erhvervslivet.  

Vi forsker i procenter og promiller

Hvis vi nu kigger på tallene fra de seneste undersøgelser fra 2019, så viser det sig faktisk, at en gennemsnitsdansker over 15 år på årlig basis drikker cirka 9,1 liter ren alkohol. Det er jo ganske meget, og hvis man samtidig sammenholder disse fakta med lej en bar-fænomenet som sædvanligvis serverer alkoholiske drikke, ja, så må man bare sige, at det ikke er videre befordrende for denne branche, at status quo forbliver som ovenfor beskrevet. I hvert fald ikke, hvis vi skal skæve lidt til folkesundheden blandt danskerne.

Men man kunne også vende den om, og skabe en helt ny hype omkring lej en bar-fænomenet: Man kunne jo f.eks. tænke sig, at man kunne skille det alkoholiske fra lej en bar – hvad får man så? Ja, så får man selvfølgelig ikke-alkoholiske drikke samt sodavandsdrikke eller softdrinks-begrebet, om man vil.

Se, det skaber jo nogle helt nye dimensioner for branchen, som selvfølgelig er afhængige af at kunne skabe sig en levevej ved hjælp af udlejningsvirksomheder, så som lej en bar-konceptet. Der skal med andre ord derfor en holdningsændring til blandt danskerne, som gør det muligt at etablere lej en bar-konceptet til en hvilken som helst begivenhed – både i privat og erhvervsrettet regi, hvori det alkoholfrie element er centralt integreret.

Bar-mobil.dk ser perspektiver i nye muligheder

Som udgangspunkt er udlejningsvirksomheder som bar-mobil.dk altid interesseret i at etablere sig blandt nye kundegrupper. Derfor ligger ovenstående ideer slet ikke virksomheden fjern. Men det handler i høj grad om at realisere en forretningsplan, som danner grundlag for, at der er økonomi i at drive lej en bar-konceptet til en fornuftig penge.

Alt det og meget mere vil I kunne læse om i næste uge, hvor vi uddyber ovenstående emne om lej en bar i et videnskabeligt perspektiv.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *